Blue Moon Horses
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 The scariest part is letting go.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Lies

Lies


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Vestival leader rank one
Toran rank three
Lynn rank three
Wolfsbane coming soon


The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptydi dec 16, 2014 9:51 pm

v e s t i v a l

Mijn gespierde, witte benen bewogen moeiteloos over het heuvelachtige landschap. Het lange, droge gras kietelde stilletjes de onderkant van mijn buik. De herfstzon scheen hoog aan de kristalblauwe hemel, geen enkele wolk was vindbaar. Een verkoelende bries streek liefkozend door mijn geklitte, vuile blonde manen, speelde met elke individuele strook haar. Mijn verduisterde hart voelde leeg, emotieloos en compleet verstrikt in de kilte van de eeuwigheid. Ik was niet langer in staat om de warmte van de zon te ervaren op mijn vieze, tweekleurige vacht. Misschien had ik ooit haar eeuwige liefde voor al dat leeft gevoeld, maar die dagen waren verloren geraakt een lange tijd geleden.

Oud, opgedroogd bloed van buitgemaakte slachtoffers besmeurde mijn voorheen altijd smetteloze vacht. Ik kon nog steeds hun wanhopige kreten horen weerklinken in mijn oren; de angst die langzaam hun ziel voor verslond stond voor altijd geschreven in mijn geheugen. Ik ervoer geen schuld waar ik deze zou moeten ervaren. Het enige dat ik voelde was de immense leegte die mijn bestaan langzaam verpulverde met diens onberekenbare kracht. Ik vocht het niet langer, per slot was het waanzin om ten strijde te trekken tegen de eeuwigheid. Er was geen medicijn voor mijn vloek; ik had het over mezelf afgeroepen toen ik die verdomde merrie Eris in mijn hart sloot. Ik was gedoemd tot het onsterfelijke leven, precies zoals Eris mij voorspeld had. Ze had me alles ontnomen wat me dierbaar was. Ten eerste, mijn gevoel voor medeleven, als tweede mijn emoties en daarna mijn sterfelijkheid. Drie dingen die me immens lief waren, mijn sterfelijkheid in het bijzonder. Het was altijd mijn wens geweest om een gezin te stichten, geluk te zijn en een waardige dood te sterven. Ik had mijn stempel op de wereld achter willen laten, maar dat was nu onmogelijk geworden. Ik zou voor altijd deze aarde bewandelen als een zielloze, onsterfelijke moordenaar. En die gedachte vrat me van binnenuit op.

Ik dwong mijn onvermoeibare benen tot stilstand, liet mijn hoofd zakken en dwong mezelf te kijken naar het spiegelbeeld in het kristalheldere water van het beekje. Ik herkende de hengst die me emotieloos terug staarde niet. Hij mocht dan misschien hetzelfde uiterlijk delen als mij, toch was het een compleet andere Vestival. Ik wou niks liever dan mijn oude, onbezonnen leventje terug. Mijn enige kans was vertrokken met de wind toen Eris in rook was opgegaan voor mijn ogen. Die vervloekte heks, als onze wegen ooit nog zouden kruisen, dan had haar laatste uur geslagen. Ik had er inmiddels geen moeite meer mee om een paard van diens leven te beroven. Ik was er zeer behendig in geworden de afgelopen maanden. Het enige wat ik hoefde te doen was mijn gevoel uitzetten en het innerlijke monster de overhand laten nemen. De rest ging vanzelf.

Een uiterst bekende geur in de lucht wekte mijn complete aandacht. Zij was hier. De merrie die ik in geen maanden had gezien. Ons afscheid was niet bepaald vrolijk geweest, de laatste keer dat ik voor korte tijd in BMH was geweest. Ik was een compleet wrak na dat afscheid, maar ik had ermee leren leven. Ik had haar losgelaten, ze behoorde nu tot mijn verleden. Toch kon ik niet ontkennen dat ik diep in mijn hart nog steeds zielsveel van haar hield, zoals ik voor de rest mijn leven zou blijven doen. Niemand zou kunnen tippen aan de romance die ik beleefd had met Faylice, zelfs niet Magdalena. Zij was enkel een one-night-stand geweest naar mijn mening, ik had niks voor haar gevoeld. Mijn tweekleurige ogen speurden de horizon af, zoekend naar de gedaante van Faylice. Mijn adem stokte in mijn keel toen ik haar meende te zien. Ik liet een zachte hinnik van herkenning horen, maar verbande mijn emoties daarna volledig uit mijn systeem. Ze behoorde nu tot het verleden, en dat zou ook zo blijven. Toch bleef ik stokstijf staan, wachtend tot ze me zou opmerken.

The scariest part is letting go


Voor Fayfay
Terug naar boven Ga naar beneden
http://coconutts.deviantart.com
Bo.

Bo.


Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 15-12-14
Characters : ~~~
Triumph - Shade
Faylice
Eros
Madalyn
Dag

~is coming~
River - rank one
Oblivion

The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptywo dec 17, 2014 12:01 am


Met een korte pas slenterde ze over de heides, vast aan een kudde was ze nooit geweest, en ze maakte regelmatig lange tochten om haar gedachtes voort te zetten. Een voor een waren ze te ordenen geweest, al vergden sommige meer kracht en energie, een voor een, groot of klein maakte het haar sterker. Rationeel denken, niet te lang stil staan bij de verloren dingen, want dat waren er zoveel. Axis was haar lifesaver, zonder hem had ze niet meer op dit zachte gras gestaan. Hij had haar geleerd om herinneringen terug te halen zodra ze dacht dat ze sterk genoeg was, die in het mapje ongeordend lagen en zich alleen maar ophoopte als ze er niet snel wat aan zou doen, de bezoekjes aan haar vader hadden een zware lading, meestal scheurde ze dat soort dingen eerst in stukjes voordat ze het weg deed stoppen, vele ervan hadden beschadigingen gemaakt in haar ziel en lieten littekens achter. Maar toch kwam ze er doorheen, pijnloos zou haar leven nooit zijn, er waren teveel dingen die een gat achter hadden gelaten. Vestival kon ze nog niet verwerken, hij was zo kort teruggekomen en sinds dien weer verdwenen, ze had even de hoop gehouden maar wist dat het niet goed zou komen. Bovendien had hij haar verraden en als hij terug zou komen zou hij veel meer hebben uitgespookt. Ze zuchtte langzaam en volgde haar weg, naar niets.

Een koele bries kwam haar tegemoet, liep even strelend op haar vacht en verliet haar weer, zachtjes glimlachte ze even, ondanks dat dat enkele briesjes vele obstakels moesten nemen door de diepe littekens die die monsters hadden achtergelaten, was hij verder gekropen om haar staart nog net mee te pakken. Wanneer een geur word ontdekt door haar neus kijkt ze even op, geen enkel paard in de wijde omgeving, maar toch, er was wat met die geur. Waar haar neus het zelf deed ontkennen, de geur was rauw, maar toch zat er een te bekende lucht aan. Voorzichtig liet ze haar neus even in de lucht hangen, om zeker te zijn dat het geen vergissing zou zijn, er was immers geen paard te bekennen. En daar zag ze een gestalte verschijnen, meteen stond ze stil, elke enkele spier in haar lichaam die zich niet meer verroerd, een enkele blik was ervoor nodig om te zorgen dat er zekerheid was dat daar een normaal paard tevoorschijn kwam. Die aparte doch bekende geur weer, en daar zag ze het door het vuil heen een witte onderkant verschijnen, waarbij elke oneffenheid in het lijntje te bekend was. Haar adem stokte even en haar hart versnelde bij het aanzien wat er voor haar stond, ongemerkt had haar lichaam zich nog dichterbij de zijne gemanoeuvreerd. Ze snoof even en keek hem aan met een snijdende blik. Waarbij de enigste woorden die in haar op kwamen zich duidelijk lieten merken in de ineens te gespannen omgeving. 'Jij.... jij monster.'

Terug naar boven Ga naar beneden
Lies

Lies


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Vestival leader rank one
Toran rank three
Lynn rank three
Wolfsbane coming soon


The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptywo dec 17, 2014 10:36 pm

v e s t i v a l

Onbewogen bleef de Andalusiër hengst naar de gedaante van de naderende roankleurige merrie staren, zonder ook maar een spier in zijn lijf te verroeren. Hij legde zijn oren half naar achter, niet zeker of hij zou blijven staan of dat hij de benen zou nemen. De wind die zacht in zijn gezicht blies, bracht haar bloemachtige geur met zich mee, forceerde ongewild het in zijn neusgaten. Vestival brieste om haar te over-aanwezige geur uit zijn neusgang te verwijderen. Zijn tweekleurige ogen, blauw en groen, werden vastgelijmd aan haar tere, toch krachtig-ogende gezicht. Een grimmige glimlach tekende zich af tegen de vuilwitte lippen van de hengst. Hij volgde elke beweging van Faylice zorgvuldig, verloor haar geen moment uit zijn vizier, in de angst dat ze weer zou verdwijnen, en waardoor hij zijn spelletje niet met haar kon spelen. Zijn ogen die voorheen altijd zo helder en vol leven stonden, veranderden geleidelijk aan naar diepe, duistere poelen met een zwakke glinstering van groen en blauw erin. Dit was het teken dat het monster in hem de overhand had genomen in zijn lichaam. Zijn emoties waren uit zijn systeem verbannen en de oude Vestival was zonder pardon naar de achtergrond gesmeten. De smerige grimas op zijn gelaat werd groter en zijn ogen keken quasi-geamuseerd naar de merrie voor hem, geduldig wachtend op enig teken van beweging.

‘Jij…. jij monster.’ bracht de roankleurige, Arabische merrie uit, haar blik was snijdend op de zijne gericht. Vestival voelde de druk van de spanning op zijn dunne, gevoelige vel toenemen, en genoot er met volle teugen van. Zijn lippen werden langzaam geopend, woorden zorgvuldig geformuleerd, klaar om haar tere hartje opnieuw te breken zoals zij ooit zijn hart aan stukken had gereten maanden geleden. De hengst deed een gewaagde stap in haar richting, liet zijn lichaam dominanter en groter lijken dan het in werkelijkheid was en waarna hij smalend antwoordde: ‘Nice to see you, too, Faylice.’ Zijn staart zwiepte geïntrigeerd heen en weer. Hij zette een tweede stap in haar richting. De blik van de hengst gleed onderzoekend over haar lijf, op zoek naar enig teken van verwonding of oude littekens die de schimmen tijdens de talloze blauwe manen bij haar in de vacht hadden gekerfd. Hij wist dat ze door haar vader en enkele andere schimmen mishandeld werd, maar op dit moment koesterde hij geen medelijden met haar. ‘Heb je me gemist, Fayfay? Brak ik je iele hartje opnieuw in miljoenen, zo niet miljarden, kleine scherven toen ik je verliet? Koester je nog steeds een diepe, sidderende haat tegen mij doordat ik je bedrogen heb? Of hou je nog steeds van me?’ sprak Vestival op een sarcastische manier, terwijl een geacteerde glimlach op zijn lippen rustte. De tweekleurige hengst dreef zijn gespierde, smerige lijf tot een slome stap en maakte een rondje rond de Arabier. Hij eindigde zijn ronde op enkele centimeters van haar kleine, edele hoofdje en blies zijn adem in haar gezicht. Zijn mond werd naar haar linkeroor gebracht. ‘Ik heb je gemist, mijn liefste Faylice.’ bracht de hengst mierzoet uit. Zijn emoties vochten hun weg naar binnen, maar hij negeerde ze compleet, hij genoot teveel van deze game om nu schuldgevoelens tegenover haar te voelen.

The scariest part is letting go


Maak kennis met een heel nieuwe Ves x'D
Terug naar boven Ga naar beneden
http://coconutts.deviantart.com
Bo.

Bo.


Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 15-12-14
Characters : ~~~
Triumph - Shade
Faylice
Eros
Madalyn
Dag

~is coming~
River - rank one
Oblivion

The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptydo dec 18, 2014 11:16 am


Ze nam hem in zich op, het wit amper wit meer, hij was veranderd, dat had ze in de eerste seconde al gezien, maar dat was niet het enigste wat veranderd was, er was niks over van de oude Faylice, bang, klevend aan alles en iedereen, zwak, teer, emotionele uitbarstingen zoals de meneer tegenover haar. Ze snoof even en herstelde zich na haar mini uitbarsting die als woorden op hem afgevuurd waren. ’Nice to see you to, Faylice Terwijl hij dominanter met zijn lichaam over haar heen hing. Een kleine glimlach vormde zich op haar lippen ’Denk je dat ik bang word van jou?’ Bracht ze sarcastisch, wat hij kon, kon zij beter. ’Heb je me gemist Fayfay? Brak ik je iele hartje opnieuw in miljoenen, zo niet miljarden, kleine scherven toen ik je verliet? Koester je nog steeds een diepe, sidderende haat tegen mij doordat ik je bedrogen heb? Of hou je nog steeds van me? Werd haar sarcastisch toegeworpen. Ze richtte haar hals iets meer op waardoor haar spieren zichtbaar waren, ze had in de tijd niet stil gestaan en was niet alleen mentaal sterker geworden. Subtiel liet ze haar dominantie doorschijnen. ’What already broken is, can’t be broken’ Bracht ze met een glimlach, ze had hem verbannen nadat hij was gevlucht voor zijn emoties. ’En… nee ik koester geen diepgewortelde haat voor je, noch hou ik van je, enkel diegene die zelf hun emoties niet onder controle hebben.’ Bracht ze uit, met een kleine arrogantie in haar stem, maar subtiel genoeg om alleen met een oplettend oog opgemerkt te worden. Ze keek niet op van zijn imposante beweging rond haar, en op het moment dat hij met zijn hoofd een paar millimeter van de hare verwijderd was en vroeg of ze hem gemist had stapte ze een stap schuin naar voren, en knabbelde even liefkozend aan zijn schoft. ’Het had mij geen zier uitgemaakt of je was terug gekomen of niet.’ Zei ze bitterzoet terwijl ze even stopte met knabbelen. Ze wist dat zijn emoties over hoop lagen, maar nog beter wist ze dat haar eigen nog nooit zo geordend en gecontroleerd waren. Ze had niet alleen geleerd om haar zelf onder controle te krijgen, ze had geleerd om paarden te lezen, te breken zo nodig. Liegen in koele bloeden was daar geen vreemd deel van, ze keek hem even uitdagend aan, waarna ze even wegliep om hem de ruimte te gunnen, wachtend op zijn volgende zet.


Terug naar boven Ga naar beneden
Lies

Lies


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Vestival leader rank one
Toran rank three
Lynn rank three
Wolfsbane coming soon


The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptyvr dec 19, 2014 2:31 pm

v e s t i v a l

‘Denk je dat ik bang wordt van jou?’ antwoordde de roan merrie, sarcasme droop van elke woord af. De hengst genoot ervan, hij wilde haar kosten wat het kost mentaal breken. Lichamelijk zou geen probleem zijn. Ze was dan wel sterk, maar zijn eigen kracht moest niet onderschat worden. Getrainde spieren rolden bij elke beweging onder zijn besmeurde vacht. De kracht van zijn onsterfelijkheid stroomde door zijn vervloekte aderen, maakte hem een dodelijke granaat die zelf na de ontploffing nog intact zou zijn. Een onheilspellende twinkeling laaide op in zijn donkere ogen; een valse glimlach speelde met zijn mondhoeken. Vestival koos zijn woorden zorgvuldig. ‘Ik weet dat je niet bang voor me bent, omdat je diep in je hartje gelooft dat ik je nooit iets aan zou doen. Daar zit je verkeerd, Fay.’ Hij likte zijn bebloede lippen smakkend af en keek hongerig naar de jonge merrie voor hem. Hij wilde haar, verlangde naar haar, maar niet op de manier zoals hij vroeger altijd verlangd had naar haar warmte en liefde. Hij wilde haar in zijn macht, elke koppige cel in haar lichaam verpulveren tot er niks meer dan een bergje zielige Faylice over was. Hij wilde haar de pijn laten voelen die zij hem had laten ervaren toen ze hem voorgoed de rug had toegekeerd. Vestival was op zijn gevaarlijkst wanneer hij naar wraak hunkerde.

‘What already broken is, can’t be broken.’ Hoofdschuddend luisterde hij naar haar gesproken woorden, een onvoorspelbare lach werd geuit, waarna zijn kijkers naar Faylice staarden. ‘Maar ik kan al die gebroken stukjes wel verpulveren tot fijn stof. ’ fluisterde de hengst haar zachtjes toe op zo’n toon waar menig paard kippenvel van kreeg. ‘En… nee ik koester geen diepgewortelde haat voor je, noch hou ik van je, enkel diegene die zelf hun emoties niet onder controle hebben.’ sprak de Arabische merrie met een tikkeltje arrogantie in haar woorden. Vestival schraapte overdreven zijn keel. ‘Sweet Faylice, ik heb mijn emoties prima onder controle. Ik kan ze toelaten in mijn systeem, maar ik waarschuw je. Je wilt mij niet kennen met gevoelens, wraak en haat. Mijn hart is verduisterd door de vloek die op mijn schouders rust. Het licht in mijn ziel is lang geleden gedoofd. Ik ben niet meer te redden. Mijn emoties maken me gevaarlijk, onvoorspelbaar.. dodelijk… antwoordde hij mierzoet, maar met dat duistere, onheilspellende randje dat bij elke zin die hij had uitgesproken was meegereisd.

Hij voelde hoe haar tanden lieflijk aan zijn schoft knabbelde. Zijn oren werden gespitst toen ze antwoordde: ‘Het had mij geen zier uitgemaakt of je was terug gekomen of niet.’ Vestival grinnikte van cynisme. ‘Wat ben je toch een goede leugenaar, Fayfay. Ik heb elke seconde meegemaakt hoe jij in de eerste weken na mijn vertrek de grootste moeite had om je leven weer op de rails te krijgen. Je verlangen naar mij was zelfs van meters afstand op je gezicht te zien, je hield koppig vast aan de hoop dat ik zou terugkeren. Op een gegeven moment doofde je lichtje toen je besefte dat ik niet meer terug zou komen, dat ik voorgoed het land van de blauwe maan verlaten had.’ Zinnenprikkelend keek hij haar aan, wachtend tot ze de leugen in zijn woorden zou ontdekken. Het was waar dat ik in de eerste paar dagen na zijn vertrek haar had gevolgd, natuurlijk wel vanaf veilige afstand, maar hij had nooit enig emotie vanaf zo’n grote afstand kunnen ontdekken. De hengst gokte had er enkel in zijn zinnen een gok naar gedaan.

The scariest part is letting go

Terug naar boven Ga naar beneden
http://coconutts.deviantart.com
Bo.

Bo.


Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 15-12-14
Characters : ~~~
Triumph - Shade
Faylice
Eros
Madalyn
Dag

~is coming~
River - rank one
Oblivion

The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptyza dec 20, 2014 7:42 pm


Hij probeerde haar bang te maken, hij probeerde haar een kant op te duwen waar hij haar zou vermorzelen. Haar taak was om dat te voorkomen, hij had in zijn gedachte nog een zwakke merrie staan, dacht dat hij haar makkelijk in dat hoekje zou kunnen krijgen, maar daar had hij het mis. Ze was een getrainde merrie geweest, Axis maakte daarvan deel uit. Mocht hij haar fysiek breken dat moest hij haar vermoorden, dat kon hij niet, ze wist dat hij uit haat en woede handelde, uit frustratie dat zij hem de rug toe had gekeerd. En een hengst die nog een sprankeltje verstand over had was deed dat niet, en anders had ze altijd nog haar noodplan. Ze hield zich neutraal, wetend dat haar was geleerd dat woede nooit de oplossing was en het nooit zou worden.

‘Ik weet dat je niet bang voor me bent, omdat je diep in je hartje gelooft dat ik je nooit iets aan zou doen. Daar zit je verkeerd, Fay.’ Waren zijn zorgvuldig gekozen woorden, ze gunde hem even een blik waarna ze naar de omgeving keek. 'Fijn dat je dat weet,' begon ze waarna ze even zweeg en weer droogjes verder ging. 'alleen de reden waarom is incorrect.' Waren de rest van haar neutrale in kalme woorden. Ze nam hem in zich op, hij had wraakgevoelens, las ze af. Niet te moeilijk, hij was gekomen om haar kapot te maken, om haar hetzelfde te laten voelen dan dat hij had gevoelt, alleen dan een paar keer erger. Een glimlach vormde zich op haar gelaatsuitdrukking, waarbij ze even snoof. ‘Maar ik kan al die gebroken stukjes wel verpulveren tot fijn stof. ’ Ze liet hem netjes uitspreken waarna ze even kuchte. 'Oh maar het fijne stof was er al hoor, je betekendè heel veel voor me. Hoor je hem? Betekende' Sprak ze kalm verder, waarbij ze net zo overdreven de nadruk legde op de verleden tijd van betekende.

‘Sweet Faylice, ik heb mijn emoties prima onder controle. Ik kan ze toelaten in mijn systeem, maar ik waarschuw je. Je wilt mij niet kennen met gevoelens, wraak en haat. Mijn hart is verduisterd door de vloek die op mijn schouders rust. Het licht in mijn ziel is lang geleden gedoofd. Ik ben niet meer te redden. Mijn emoties maken me gevaarlijk, onvoorspelbaar.. dodelijk…’ Ze lachte even naar de hengst tegenover haar, ze had zich voor genomen om kalm te blijven, maar het was bijna vermakelijk om hem te horen spreken. 'Denken dat je enige gevoelens haat en wraak zijn, zegt genoeg, no control.' Sprak ze, waarbij ze onschuldig keek, hij had het over dodelijk, maar ze wist wie dodelijk was. Avanti was dodelijk, net zoals de rest van de schimmen, deze hengst was niet dodelijk. Hij mocht dan wel meer kracht hebben, hij had zich nooit naar de duistere kant gekeerd, maar zat in een illusie van duisternis.

‘Wat ben je toch een goede leugenaar, Fayfay. Ik heb elke seconde meegemaakt hoe jij in de eerste weken na mijn vertrek de grootste moeite had om je leven weer op de rails te krijgen. Je verlangen naar mij was zelfs van meters afstand op je gezicht te zien, je hield koppig vast aan de hoop dat ik zou terugkeren. Op een gegeven moment doofde je lichtje toen je besefte dat ik niet meer terug zou komen, dat ik voorgoed het land van de blauwe maan verlaten had.’ Haar glimlach werd breder. 'Liefste Vessie,' sprak ze liefkozend waarbij ze met de stilte even zijn gedachten groter maakte. 'wat kan jij toch goed overdrijven. Ja de eerste week, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb geleerd wat loslaten betekend. Natuurlijk was dat even moeilijk, maar ach, een hengst die zijn emoties niet kent, tja, zou toch alleen maar moeilijk zijn.' Sprak ze, liefkozend maar neutraal, deels de waarheid, hij probeerde haar gek te maken, haar te breken. Waar zou zij dan zijn in haar verhaal zonder enige spiegel voor Vestival? 'Waarom wil je eigenlijk zo ontzettend graag wraak op mij? Omdat ik je toen de rug toe keerde omdat je met een ander was?' Weer zweeg ze even en keek hem intens aan, zonder haar kalmte in haar stem en in haar zelf te verliezen ging ze door. 'Maar dan moet je toch wel weten dat als je word mishandeld, misbruikt en verkracht, dan ben ik misschien niet helemaal van rede vatbaar, begrijp je?' Ging ze verder. 'Het was niet mijn beste tijd, ik geef dat toe, maar dat jij er nu nog steeds staat, zonder enige vorm van controle, straalt dat geen zwakte uit?' Sloot ze af, quasi onschuldig maar nog steeds met de kalmte die ze had verkregen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lies

Lies


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Vestival leader rank one
Toran rank three
Lynn rank three
Wolfsbane coming soon


The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Emptydo dec 25, 2014 12:59 am

v e s t i v a l

‘Oh maar het fijne stof was er al hoor, je betekendè heel veel voor me. Hoor je hem? Betekende.' Waren de woorden die werden uitgesproken door Faylice’s lippen. Vestival trok een quasi-zielig gezicht, alsof het hem vanbinnen diep raakte, alsof het zijn verloren hart nog meer schade toebracht dan het kon verdragen, alsof ze met deze woorden hem probeerde te breken en ervoor wilde zorgen dat hij zo zijn emoties weer zijn systeem binnen zou laten. Het zou de merrie niet lukken, hij liet zich niet gek maken door haar stoere praat. Een uitdrukkingloze glimlach scheurde zijn lippen naar de uithoeken van zijn gelaat terwijl zijn ogen leken te twinkelen. ‘En dat moet mij pijn doen? Probeer je me op deze manier te breken? Lieve schat, jij hebt nooit iets voor mij betekend. Misschien heb ik ooit – in een ver verleden – duizendmaal per dag tegen je gezegd dat ik onvoorwaardelijk van je hield, maar als dat inderdaad zo was, waarom ben ik dan met een andere, veel knappere merrie een affaire begonnen?’ legde de hengst mierzoet in haar gehoorgang. Hij kon niet vertellen of de woorden effect hadden, maar stiekem hoopte hij van wel, want dan was had hij de buitenste laag van de muur om haar hart gebroken. De oude Vestival met gevoelens schreeuwde van woede door de woorden die zonet vrij waren gelaten in de wereld. Hij wilde ze terugnemen, maar daarvoor was het al te laat. Ze waren uitgesproken, de boodschap was overgekomen en werd nu hoogstwaarschijnlijk door de merrie verwerkt. Zijn gevoelens probeerden een weg naar binnen te vinden, probeerden zijn hart opnieuw te laten kloppen voor haar, maar elke poging tot een opstand werd hard neergeslagen door de eeuwig brandende vuurzee die zijn systeem verzwolg. Er was geen redden meer aan.

‘Denken dat je enige gevoelens haat en wraak zijn, zegt genoeg, no control.’ zei Faylice, waarbij ze een onschuldig gezicht trok. Vestival kantelde zijn knappe hoofd half naar de merrie, draaide zijn oren haar richting op en zette een verveelde uitdrukking op zijn gelaat. ‘Het is maar hoe je het bekijkt.’ gaf hij haar als antwoord, niet de moeite nemend om hierover in discussie te gaan. Dit gesprek begon saai te worden voor de hengst, hij wilde wat meer actie, spanning, al deed het hem helemaal niks. Het was enkel de illusie waar hij naar snakte. ‘Liefste Vessie, wat kan jij toch goed overdrijven. Ja, de eerste week, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb geleerd wat loslaten betekend. Natuurlijk was dat even moeilijk, maar ach, een hengst die zijn emoties niet kent, tja, zou toch alleen maar moeilijk zijn.’ sprak ze liefkozend. De tweekleurige hengst zette een stap in haar richting, zijn grote lichaam torende boven het veel kleinere lijf van de roan merrie uit, en fluisterde op zachte toon: ‘Overdrijven is mijn specialiteit, schat. Fijn voor je dat je hebt leren loslaten, die oude fries heeft daar zeker bij geholpen.’ Verder ging hij niet in op haar gemekker. Ze begon hem te vervelen en dan vooral de immense kalmte en beheerstheid waarmee ze haar woorden zorgvuldig koos, het zorgde ervoor dat hij haar moeilijk kon peilen. ‘Waarom wil je eigenlijk zo ontzettend graag wraak op mij? Omdat ik je toen de rug toe keerde omdat je met een ander was? Maar dan moet je toch wel weten dat als je word mishandeld, misbruikt en verkracht, dan ben ik misschien niet helemaal van rede vatbaar, begrijp je? Het was niet mijn beste tijd, ik geef dat toe, maar dat jij er nu nog steeds staat, zonder enige vorm van controle, straalt dat geen zwakte uit?’ Damn, daar in haar laatste paar woorden had ze een punt, al zou de hengst dat nooit toegeven. In plaats van te reageren op haar antwoord, zei hij: ‘Laten we de rollen eens omdraaien en mij de vragen laten stellen. Waarom ben jij eigenlijk al die tijd single gebleven? Kon je geen ander vinden door je verbondenheid met de schimmen, was iedereen bang voor je, verafschuwde iedereen je? Of is het omdat je hart nog steeds aan iemand toebehoort? Vertel het me, Faylice. Bevredig mijn nieuwsgierigheid.’ eindigde Vestival zijn zin.

The scariest part is letting go

Terug naar boven Ga naar beneden
http://coconutts.deviantart.com
Gesponsorde inhoud





The scariest part is letting go. Empty
BerichtOnderwerp: Re: The scariest part is letting go.   The scariest part is letting go. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The scariest part is letting go.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses ::  :: » Minanter-
Ga naar: