Blue Moon Horses
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ash like snow - Guardian

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Mimi

Mimi


Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Delaney Guardians Warrior
Skyfall Leader Rank II
Achilles Shade

Nirvana Rank I
Feliciano Rank I
Aleydis Rank III


Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Emptyma dec 15, 2014 10:31 pm


 delaney;
be not afraid of greatness
"Fier waaide haar lange manen op de wind haar blauwe ogen staarde naar de kudden die veel verderop stond. Voor een normaal oog onmogelijk zichtbaar maar voor haar getrainde ogen duidelijk te zien. Ze was niet langer de jonge 'onschuldige' merrie die ze ooit geweest was. Ze was opgerezen uit haar eigen as en was hiervoor beloond. Ze deed haar naam nu eer aan. The nameless warrior was niet zomaar meer een titel die ze droeg. Als de Guardians warrior deed ze er eer aan een sprankje hoop brengend in het leven van vele verslagen paarden die aangetast waren door de haat van Avanti. Zij alleen kon hen het licht brengen dat nodig was. Ze had een eed afgelegd op het eiland van de Guardian, een eed waar ze zwaar aan trok. Ze had al het aardse losgelaten. Alle connecties die ze gehad had waren verdwenen om zichzelf boven hen allemaal uit te laten reizen. Om hen die ze lief had te beschermen had ze ze verlaten. Het was de enige manier geweest.. Een keuze die haar veel pijn had gedaan maar het leek de beste keuze te zijn geweest..

Langzaam sloot ze haar ogen en draaide haar hoofd weer om. De blauwe maan zou nog lang op zich laten wachten en de schimmen hielden zich verborgen. De schimmen waren voor normalen om te vrezen maar met een halve glimlach herinnerde ze zich nog het rustige gesprek dat ze eens had gehad met Ayana. De schim die haar vorm kon veranderen. Dezelfde gift die zij zelf had gekregen. Het was interessant geweest om Avanti's rechterhand te horen spreken maar als de schimmen iets wouden konden ze toch maar beter Avanti zelf naar haar toe sturen. Nou dat was een toneelstuk dat ze toch eens graag zou willen zien. Wetend hoe Avanti haar haatte maakte het alleen maar leuker en leuker natuurlijk. Zeker nu hij haar niets meer kon maken. Tenminste niet veel. En hij zou het niet durven om zomaar iets te doen. Nogsteeds niet wetend waar Delaney volledig toe in staat was. En dat.. Was een ding dat Del liever zo lang mogelijk vasthielt. Liet hem maar gissen, liet hem maar gokken, te langer hij onzeker over haar was te langer hij de kudde meer met rust liet.
"

Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Admin
Jennifer


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 22-02-13
Characters : Avanti | Leader Shades
Vondrados | Guardian
Axis | Rank 4

Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Emptywo dec 17, 2014 8:49 pm





Iedere pas die ik zette was met zoveel zorgvuldigheid geplaats dat zelf een attente uil me niet zou horen naderen. Het vergde oefening om met zoveel klasse en zorgzaamheid over het zachte bladerdek te wandelen. Het lichaam voelde goed aan, na jaren door het water te zwerven terwijl ik mijn land beschermde was dit een hele atent en speciale stap vooruit. Maar ik deed het niet voor mezelf, ik deed niets voor mezelf, ik deed dit alles voor een hoger doel. Mijn land, mijn eiland en geschenken worden beschermd door mijn geest, door de blauwe oceaan die eromheen kolk, net een tornado die zijn hart beschermt … net Vyranthium die zijn schimmen beschermt. Ik koester nooit wrok, tegen geen enkel wezen want voor mij hebben ze elk hun weg, elk hun wortels naar een zeker doel. Maar toch ben ik hier, zelfzeker en gracieus … met een doel.

Het was al enkele maanden geleden toen ik haar ontmoet had, haar woorden klinken noch steeds zachtjes in mijn oren, haar geur is als een balsem voor mijn soms troebele geest. Want zelf ik, een guardian, iemand die alles heeft en alles kan krijgen … eenzaamheid is niet voor wezens als ons. Wij zijn sociaal, wij hebben contacten nodig. En mijn laatste contact met een soortgenoot bracht me aan het denken, zij bracht me aan het denken, zij is de oorzaak van dit gedaantewisseling. Ondanks dat ik van bloed een paard ben zal zelden mijn ware ik tevoorschijn komen, ik kan miljoenen zijn maar altijd ben ik dat ene…

Mijn grijze vacht danst iedere beweging nauwkeurig mee, mijn ijsblauwe ogen staan op de horizon gericht terwijl ik de kwellende geur volg naar verlossing. Misschien maakte ze me zwak, misschien was het gewoon omdat ik contact nodig had. Ondanks dat ik niet een gewoon paard kon zijn om veiligheidsredenen, het voelde goed om gracieus en tredzeker door het bos te draven. Toen ik haar zag, kon ik het niet laten om mijn ijzige ogen over haar heen te laten glijden, ze was zoveel meer dan een paard, ze was een belofte, een wens voor de toekomst. Mijn geruisloosheid was me van dienst geweest, mijn wolvengedaante raakte zo dicht bij haar dat ze misschien had kunnen merken dat ik er was. ‘Je bent sterker,’ ik zweeg, mijn kalme zangerige stem stopte voor enkele tellen om de kudde een heel stuk verder op te nemen. ‘Mijn krijgster.’ Fluisterde ik zachtjes mee met de wind …

Terug naar boven Ga naar beneden
https://laytest.actieforum.com
Mimi

Mimi


Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Delaney Guardians Warrior
Skyfall Leader Rank II
Achilles Shade

Nirvana Rank I
Feliciano Rank I
Aleydis Rank III


Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Emptydo dec 18, 2014 10:02 am


 delaney;
be not afraid of greatness
"Lange maanden stond zij te wacht. Haar eeuwige leven geschonken aan het beschermen van de minderheid. Maar ook zij wist dat er geen licht kon bestaan zonder de schaduwen. Al kon ze de kracht hebben om Avanti en zijn leger te vernietigen wist ze dat dit niet aan haar was. Ze was slechts een pion. Voor haar land hetzelfde als de schimmen voor Avanti. Slechts een stap in het zieke spel dat elke maan opnieuw levens koste. Ze kon de inwoners van BMH beschermen maar niet altijd hun levens redden. Levens moesten gegeven worden.. Het was een bittere waarheid die ze elke maan opnieuw onder ogen moest komen..

De wind streelde haar vacht en een glimlach vormde over haar parelwitte lippen terwijl ze haar ogen sloot. "My lord and saviour." Sprak ze langzaam haar hoofd verlangd naar het wezen dat net buiten haar gezichtsveld stond. Hij had niet hoeven te spreken. Ze wist zijn naam, ze wist zijn verhaal. Ze kon hem net als hij haar kon. Hun harten samengevoegd in de strijd voor al dat goed was. " My commander.. Tell me what I need to do." Haar zachte stem dreef weg op de wind terwijl ze naar de kudde keek. Haar blauwe ogen stralend als de diepste zeeën terwijl haar oren geintereseerd naar de verschijning naast haar draaide. Langzaam draaide haar hoofd mee en ze ontmoette zijn blik met een stralende blauwe staar.
"

Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Admin
Jennifer


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 22-02-13
Characters : Avanti | Leader Shades
Vondrados | Guardian
Axis | Rank 4

Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Emptydo dec 18, 2014 12:36 pm






Ik denk dat ik veel aan haar gemist heb, niet alleen de vastberadenheid van haar woorden, van haar doel maar eveneens de zachtheid van haar stem, de moederlijkheid in haar ogen, het zonlicht dat op haar vacht weerkaatst. Ik heb veel gemist van het leven sinds ik haar mijn geschenk heb gegeven, maar desondanks heb ik niets gemist. Ik had genoeg elementen in mijn macht om woorden, zinnen, refreinen de kudde rond te sturen. Om verhalen te aanhoren van mijn trouwste metgezellen terwijl ik in de zee bleef om mijn land te beschermen. Soms, heel soms was ik de buizerd aan de hemel, de wind door je manen, het gras onder je voeten, maar zelden deed ik dit … Liet ik mijn land achter om me te mengen onder mijn bloed, onder mijn paarden en kuddes. Het voelde evenzeer raar als goed aan om hier te zijn, als de wolf met de ijsblauwe ogen, als het dier met geen grenzen, als een ziel zonder genot.

Haar stem horen was misschien de grootste bevrediging in enkele maanden tijd. Mijn pluizige grijszwarte oren schoten naar voor, een opmerkzaam zachte glimlach spreidde over mijn lippen. Toen ze haar hoofd draaide en me aankeek richtte ik mijn oren haar kant uit, de wind spreidde zich om ons heen en herenigde de lang verloren zinnen van zoveel maanden geleden. ‘My nameless warrior.’ Zuchtte de wind. Ik zette voorzichtig mijn poten verder over de bosgrond en naderde haar met alle voorzichtigheid die ik bezat. Wat zou ik graag het paard zijn dat ik diep vanbinnen was, ik zou bijna alles geven voor de hoeven op de grond, de manen in de wind, mijn neus in haar manen. Bij haar vraag keek ik op naar de witte merrie en bleef naast haar staan, mijn grijze vacht stormde mee in de wind. ‘Stil stil.’ Fluisterde ik de wind toe, langzaam en zeker ging de wind liggen en liet het ons onberoerd achter. ‘Je hoeft niets te doen, ik kom je bijstaan.’ Ik keek op naar haar, zocht haar blik en glimlachte haast onzichtbaar. ‘Mijn gezelschap zijn, me vertellen over je avonturen, je leven, me rondleiden in deze unieke wereld.’ Zong ik haast, zo graag wilde ik het, zo graag wilde ik de wereld proeven. ‘Het is een lange tijd geweest sinds ik voor het laatst op de wereld was.’ Gaf ik toe. Mijn ogen keken naar de kudde, naar ieder individueel, wat hadden ze een leven, wat hadden ze te boffen met wat ik hen aanbood, hebzuchtige wezens …

[/quote]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://laytest.actieforum.com
Mimi

Mimi


Aantal berichten : 95
Registratiedatum : 15-12-14
Characters :
Delaney Guardians Warrior
Skyfall Leader Rank II
Achilles Shade

Nirvana Rank I
Feliciano Rank I
Aleydis Rank III


Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Emptydo dec 18, 2014 1:44 pm


 delaney;
be not afraid of greatness
"Zij zelf was het levende bewijs dat iedereen over nieuw kon beginnen. Ieder leven een nieuwe start kon maken. Vele zondenwas zij begaan in haar leven maar hij had het haar allemaal vergeven. Hij had haar boven de stervelijken uitgeheven en haar zonden van haar afgenomen. Ze voelde zich als herboren. De maagdelijkheid die ze lang geleden kwijt was geraakt opnieuw terug geschonken. Ze had geen zonen en geen dochters. Ze was jong en puur en al wat ze had hoeven doen was haar leven schenken voor het goed van het land.

Maanden geleden toen ze voor het eerst naar het eiland was gekomen had ze gesmeekt voor dit leven met als enige doel haar zoon beschermen. Maar zelfs hij was langzaam maar zeker aan uit haar gevoelens geslipt. Niemand meer was haar kind en toch was elk levend wezen haar verloren kinderen. Ze voelde zich verbonden tot hen allen. Vanaf de kleinste muis die dartelde tussen de herfstbladeren naar de grootste hengsten die hun merries probeerde te vlijen. Al hen bloed leek door haar aderen te stromen. Hun geluk haar keer op keer nieuwe kracht schenkend. Ze was de exclusieve liefde voor haar nageslacht verloren maar had een groter hart ontwikkeld voor al dat leefde..

De stem van de Guardian liet haar glimlachen. Hij was een wonderbaarlijk wezen die haar keer op keer liet afvragen of ze niet nogsteeds droomde. Slechts een keer had ze zijn ware vorm gezien maar het had haar betoverd.. "Mijn avondturen." Mompelde ze langzaam kijkend naar de kudde aan de horizon en een glimlach sierde haar lippen. "M'lord er zijn zo veel avonturen geweest in mijn leven dat ik onmogelijk kan beginnen. Ik heb liefgehad en liefde verloren. Ik heb pijn gehad en gevoeld hoe wonden helen op het ritme van de tijd. Geen verhaal is mijn grootste avontuur en geen avontuur is afgerond. Tot op de dag dat ik mijn laatste adem zal uitademen en mijn lichaam terug zal keren tot de grond waar ik uit opgerezen ben zal mijn avontuur niet ophouden." Haar stem had wat eerst verbazing was voor haar de heldere klank van duizenden belletjes. Alles aan haar was vernieuwd na het ontvangst van haar gave. Zelfs haar stem had hernieuwde kracht gekregen. "Als u wenst.. Zal ik u alles laten zien. Elk veulen dat opnieuw geboren is. Elke merrie en hengst die het leven verlaat. Ik zal het u laten zien zoals u uw wereld aan mij heeft laten zien." Er lag een warme klank in haar stem. Een klank die enkel haar heer in haar kon opbrengen. En een klank die niemand ooit van haar af zou kunnen nemen. Niet nu haar leven opnieuw begonnen was..
"

Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Admin
Jennifer


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 22-02-13
Characters : Avanti | Leader Shades
Vondrados | Guardian
Axis | Rank 4

Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Emptydo dec 18, 2014 6:38 pm






Iemand bevoorraden van iets speciaals, iets unieks evolueerde hen. Ik kon het weten, ik had zoveel paarden bevoorraad met moed, kracht, trots en onbegrensdheid, maar sommigen onder hen bevoorraad ik met veel specialere dingen, met de gaven voor het zien in de toekomst, voor het vliegen door de lucht, voor het transformeren naar eender welk dier, voor het beheren van de elementen … Ik gaf niet enkel dat, ik gaf hen onsterfelijkheid, een kans om het beter te doen, om hoger te stijgen om mijn leger te zijn. Sommigen waren voorbestemd, anderen slecht een werktuig voor het brengen van men vrede. Ik was licht … mijn blik gleed naar de bossen, hij was duister, en we verschilden niet zoveel van elkaar, we gebruikten precies hetzelfde om aan ons doel te komen.

Haar woorden klink melodieus, haar verhalen niet meer dan een oud boek in een ver verleden. Ik kon geen wrok koesteren tegen de geslotenheid die ze had tegenover het verleden, wat het verleden was moest het verleden blijven maar nooit of ten nimmer vergeten worden. ‘De bomen fluisteren me je verhalen, mijn kennis rijkt verder dan enkel die van mijn omstaanders. Je draagkracht reikt verder, verder dan eender welk paard, maar ik vraag me af,’ Ik zweeg en richtte mijn blik terug naar de kudde. ‘Wat is het punt dat je besloot alles om te gooien voor een hoger doel?’ Mijn blik gleed terug naar haar intens en op een vreemde manier hongerig, hongerig naar informatie en vrijheid. Hongerig om de wind door mijn vacht of veren te voelen, gelijk in welk gedaante. ‘Graag.’ Stemde ik in op haar verzoek om me de wereld te tonen. De wolken klaarde wat op, ik schonk mijn wereld een dankbare glimlach. Ondanks dat ik de wind en de het gras kan zijn en ik eigenlijk het hele land al ken … het is niet hetzelfde als het voelen onder mijn poten, onder mijn klauwen of hoeven … ach de hoeven. Mijn blik gleed naar mijn witte sterke poten. ‘Breng me naar je lievelingsplek.’ Hij keek haar aan, intrigerend en vol gezag en respect voor haar. Ja, ze had zijn respect, het enige wezen in deze wereld die het zou hebben …

Terug naar boven Ga naar beneden
https://laytest.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Ash like snow - Guardian Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ash like snow - Guardian   Ash like snow - Guardian Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ash like snow - Guardian
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses ::  :: » Ferelden-
Ga naar: